Visit my photography website:

Visit my photography website: www.annagrovephotography.com

Sunday, October 28, 2012

Texas-i gyapotfoldek

Utban South Padre-ra nem sokkal Houston utan az autopalya mellett feher mezokre lettem figyelmes. Mint kiderult gyapotfoldek mellett jottunk el :-) Tiszta extazisba estem es feltetlen meg akartam allni... igen, ott az autopalya menten! haha ... egy ido utan Rob mar nem birta tovabb a nyafogasomat es megallt egy pillanatra ott ahol az ut menten a teherautok elhullajtottak a leszedett pamutot (amig a novenyen van addig gyapot, leszedes utan pamut). Gyorsan felkaptam egy keveset es tovabbszaguldottunk. Komolyan mondom mint egy gyerek ott szorongattam a pamutot a kezemben hitetlenkedve! De most komolyan ti lattatok mar gyapotfoldet akar tavolrol vagy kozelrol? Mert en nem. Es szerintem aki Magyarorszagon nott fel az szinten igy van vele. Szoval ez a tulajdonkeppeni vatta!

Mint megtudtam a gyapot a tropusi ill. szubtropusi videkeken el meg leginkabb. Ennek megfeleloen a legnagyobb gyapottermeszto orszagok kozott szerepel az USA azon belul Texas es California allam. Anno probalkoztak Magyarorszagon is a gyapottal de nem jartak sikerrel.

De vissza hozzam es a gyapotfoldhoz. A vakaciorol hazafele tartva mar elore szoltam Rob-nak hogy ha lat gyapotfoldet feltetlen meg kell allni mert szeretnek par kepet loni es szedni meg :-) Igy tortent hogy amikor meglattuk az alabbi gyapot aratast az autopalya szelen megalltunk, es en terdigero gazban bega'zoltam egeszen ameddig lehetett. Sajnos nem tudtam a gyapotig eljutni mert nalam magasabb gaz hatarolta. Mar igy is feltem picit hogy valami kigyora ralepek. Igy inkabb csak felemeltem a fenykepezot a fejem fele es kattintottam remelve hogy valami latszik majd a kepbol. Persze a hatalmas kamionok ekozben ott huztak el melletunk, meg volt hogy dudaltak is. Valoszinu gondoltak tiszta hulye a csaj, de az is lehet jelezni akartak veszelyes ott 'parkolni'...


Aztan kesobb lattunk megegy megallasi lehetoseget viszont itt mar csak a learatott teruletet tudtam fotozni, de legalabb kozelrol. Illetve itt mar balakban allt a pamut.  EZEN A LINKEN lathatjatok hogy nez ki a leszedesre megerett gyapot.






Vegul ennyi - kb masfel maroknyi - jott velem haza...


De most komolyan kerdezem, tenyleg csak nekem olyan hihetetlen ez a gyapot - pamut - vatta dolog? Ennyire naiv lennek? Vagy ti is racsodalkoznatok ha eloben latnatok gyapotfoldet ill. pamutot? Varom a hozzaszolasokat...

7 comments:

  1. Nyugi, nem csak te vagy kattant :))), én is így tettem volna! És minden bizonnyal még sokan mások!
    Addig jó, míg a felnőtt is tud dedós lenni, szerintem.
    Amúgy meg tényleg sokfelé jutottál el, nem? Ha összeszámolod, hány helyen jártál és mennyi mindent láttál, ez messze van az Avastól! :) Mázlista :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. nem jartam en olyan sok helyen nehany emberhez viszonyitva. viszont az Avashoz viszonyitva valoban :-)

      Delete
  2. Tudtad, hogy a gyapotot használják fel Amerikában a papírpénz alapanyagául?

    ReplyDelete
    Replies
    1. nem tudtam Sanyi. de megkerdeztem a ferjemet es o tudta :-) koszi az infot.

      Delete
  3. Nem csak te vagy ilyen. Szerintem aki szeret tanulni az mind ilyen.
    Californiaban valoban sok gyapot fold van. Nem ritka, hogy 20-30 merfold hosszan az ut mindket felen csak azt latni.
    Aztan valtozik a termes es pistachio kesobb dio.

    ReplyDelete
    Replies
    1. koszi Romesz. akkor megnyugodtam. komolyan mondom a ferjem ott rohogott rajtam, meselte kesobb a csaladjanak hogy mit levagtam a pamuttal :-)

      Delete
  4. Én is ilyen vagyok és én is extázisba estem volna.

    (Az ötvenes években Magyarországon is volt gyapotföld, mert Rákosi pajtás azt akarta.)

    ReplyDelete