Visit my photography website:

Visit my photography website: www.annagrovephotography.com

Wednesday, May 23, 2012

Amerikai allampolgar lettem

2012. aprilis 25. - ez az a datum ami ezevtol kezdodoen nem csak egy aprilisi nap lesz a tobbi kozott, hanem egy olyan nap amire mindig is emlekezni fogok. Ezen a napon volt ugyanis az amerikai allampolgarsagi eskutetelem, illetve valtam amerikai allampolgarra. Akit a vizsga illetve az arra valo felkeszules erdekel azok olvassak el a harom korabbi bejegyzesemet is:  ITT ,  ITT es  ITT

Kora reggel oda kellett menni a tett szinhelyere, Rob jott velem. Mindenfele regisztraciot kovetoen bejutottunk egy nagy csarnokba ahol mar voltak jo paran.





Ezutan meg masfel oran keresztul zajlott a gyulekezo, majd megkezdodott a 'musor'.


Egy biro vezenyelte le az egesz ceremoniat, volt himnusz, egyeb enek illetve egy sherif beszelt a sajat elmenyeirol mint gyerek akinek a szulei emigraltak Amerikaba 5 gyerekkel..... hogy Amerika az lehetosegek hazaja stb stb...

Ezek utan mindenki egyszerre elmondta a Pledge of Allegiance-t es ezaltal amerikai allampolgarra lettunk nyilvanitva.... mind az 1863-an!





A biroval egy kozos kep :-)


"Amazing Grace, how sweet the sound,
That saved a wretch like me.
I once was lost but now am found,
Was blind, but now I see."







Kaptam tobb mindent egyebkent...

Peldaul egy levelet a Feher Hazbol, egyenesen Obama elnoktol :-)




Aztan az allampolgarsagot igazolo okmanyt.... ez a legfontosabb okirat, olyasmi mint a szuletesi anyakonyvi kivonat otthon.

Direkt nem eles a kep es kitoroltem fontosabb adatokat...


Hasznos olvasnivalokat is kaptam :-)



A ceremonia utan persze mentem dolgozni. Rob-bal a REEF nevu etteremben unnepeltuk meg a nagy esemenyt aznap este egy vacsora kereteben. A kollegak pedig penteken munka utan egy kis meglepi partit szerveztek nekem ott a munkahelyen...

Ket lapot is kaptam toluk :-)






Volt vagy 8 fele pite (almas, epres, barackos, meggyes, peacan stb), karamellas popcorn.... tipikus amerikai nassok direkt.

Egyik kollegano keszitett hamburger kinezetu valamit....


Az alja es a teteje fankbol volt, a 'salatalevel' zold akarmibe martott cornflakes-bol, a bacon es a sajt mar nem emlekszem mibol volt megformazva (valami edessegbol), es a piros paradicsom pedig egy narancsszelet kinezetu zseles cukorkabol volt.... oszinten szolva hihetetlen egy krealmany volt, de nem birtam megkostolni. Inkabb pitet ettem :-) (hazahoztam Rob-nak megkostolni, egyet megevett belole...)

Es termeszetesen az asztal kozepen egy papir Bald Eagle volt ami Amerika jelkepe!



Cserebe en pedig kerdeztem a kollegakat a 100 kerdesbol amit tudnom kellett a vizsgara! Volt nagy nevetes, jol szorakozott mindenki. Igy tortent tehat hogy amerikai allampolgar lettem.

Most majd a social security-nel (TB) be kell jelentenem a valtozast illetve igenyelhetek vegre utlevelet! Mint ahogy mar korabban is irtam ami Magyarorszagnak nem sikerult harom es fel ev alatt (utlevelet adni nekem) az az amerikaiaknak harom honap alatt ment....

ui: persze mindezt meg koltozkodes es felujitas kozepedte kepzeljetek el.... szoval nem csoda hogy nem volt idom gyakran frissiteni a blogot :-)


10 comments:

  1. Gratulálunk hozzá.
    Elöbb utóbb mindnájan átesünk ezen a fontsor lépésen mind, akik itt akarunk élni.
    Mikor én USA állampolgár lettem ezt játszották.
    http://www.youtube.com/watch?v=Q65KZIqay4E
    Azóta is nagy élmény mikor hallom ezt.

    ReplyDelete
  2. Szívből gratulálok hozzá! :-)

    ReplyDelete
  3. Romesz: nekunk a himnusz volt es az Amazing Grace. Amit te linkeltel be is nagyon szep. azt tudod hogy elobb a ssn-t kell elinteznem es aztan az utlevelet, vagy mindegy?

    Koszi Christine es Kriszta.

    ReplyDelete
  4. Gratulálunk!

    (Ezt a "hamburgert" kipróbálnám.)

    ReplyDelete
  5. Úgy örülök Neked! :) ÉS még egyszer gartulálok!

    ReplyDelete
  6. Intezd elobb az ssn-t. 24 oraval kesobb mar beadhatod az utlevel kerelmet is. Nem kell az uj ss kartya a kezedben, de 24 ora kell, hogy az osszes allami szamito gepben napra keszen legyen az allampolgarsagod es ezt csak az ss iroda intezkedese utan csinaljak meg.
    Szovel egyik nap ss iroda es masnap mar mehetsz a postara az utlevel kerelemert. A postan megcsinaljak az utlevel fenykepet is ;-) . Valtsd az utlevel kartyat is. Egy az hogy jopofa es ha Mexicoba vagy Canadaba akartok menni akkor elegendo a kartya es nem kell az utlevelre is vigyazni.

    ReplyDelete
  7. Caspita! :) kicsit lemaradtam az esemenyrol, de nagyon-nagyon gratulalok az allampolgarsaghoz!!! :) megtartottad a magyart?

    ReplyDelete
  8. Romesz: koszi az infot. mult penteken voltam az ss irodaban intezkedni. az utlevelet majd talan a heten ahogy idom engedi.

    Erika: koszi szepen. igen meg van a magyar, de egyebkent kacifantos az egesz mert amerika szemszogebol csak amerikai vagyok, ok nem ismerik el a kettos allampolgarsagot. viszont otthoni szemmel kettos vagyok. ki erti ezt na mindegy :-)

    ReplyDelete
  9. Nos, te kettős állampolgár, örülök, hogy ez is sikerült! Sok sikert és boldogságot, puszi!

    ReplyDelete