Visit my photography website:

Visit my photography website: www.annagrovephotography.com

Monday, January 16, 2012

Amerikai allampolgarsag

Ev elejen eldontottem, hogy vegre beadom a kerelmemet az amerikai allampolgarsag irant. Mar 3+ eve jogosult vagyok ra (nem a ferjem reven) de eddig nem foglalkoztam vele kulonosebben, mondhatni nem hianyzott.

Vegulis a Magyar Konzulatus benazasa dontotte el - helyettem. Harom eve mar hogy megvaltoztattam a nevem es megigenyeltem az uj nevre a magyar utlevelet. Ez ido alatt ervenyes utlevel hianyaban nem tudtam elhagyni az Allamokat. Ezev oktobereben vegul megelegelven a varakozast elkezdtem osszeszedni az allampolgarsagi kerelemhez kello dokumentumokat illetve kitolteni a jelentkezesi lapot. Termeszetesen mire elkeszultem vele csodak csodajara megjott az utlevel. Ahogy itt Amerikaban mondjak erre 'Too little, too late' ...

Januar elso heteben feladtam a kerelmemet es ket het mulva megjott az ertesites hogy januar 26-an mehetek ujjlenyomat vetelre!!! Ezek aztan nem viccelnek....


Szoval most tanulnom kell az allamismeretek vizsgara ami majd az ujjlenyomatvetel utan lesz valamikor. Par honap gondolom... de majd ertesitenek.

Addig is tanulok.... Egyik resze a tesztnek az allampolgarsagi ismeretek, ami nagyreszt tortenelmi illetve politikai kerdesekbol all. Alabb vannak a 'flashcard'-jaim (kerdes az egyik oldalon valasz a masik oldalon).... mar kette van valasztva kartyakoteg 1: kerdesek amikre tudom a valaszt es 2: kerdesek amikre nem.... :-) 100 kerdes van es 10-et kerdeznek amibol 6-ra kell tudni valaszolni.



Ezen felul van speaking, reading es writing teszt. Ezek egyaltalan nem komolyak, mondhatni nevetsegesek....

Aki bovebbi informaciot szeretne az amerikai allampolgarsag megszerzesevel kapcsolatban az kattintson IDE.

8 comments:

  1. Gratulalok dontesedhez. Hosszu tavon jo dolog az allampolgarsag. Igy akar mar allami allasra is tudsz majd jelentkezni :)
    Valoszinu majusban mar vege lesz az egesz proceduranak.

    ReplyDelete
  2. Én is gratulálok a döntésedhez! Mindenképp jó lépés szerintem!

    ReplyDelete
  3. koszi fiuk es lanyok, majd tajekoztatlak a fejlemenyekrol.

    ReplyDelete
  4. szerintem is jol teszed!!! :) en is azon gondolkodom, hogy felveszem a ferjem nevet (mivel az en nevem az olaszoknak, meg ugy altalaban a kulfoldieknek nem konnyu), de ez itt nem konnyu elintezni. mar sajnalom, hogy nem tettem meg rogton (a konzulatus tanacsara). itt nem szokas a ferj nevet az okiratokra felvezettetni. vagyis gyakorlatilag hasznalhatod, de munkahelyen, orvosnal a szuletesi neven fut minden no. a szemelyibe nem cserelik at a nevet es nem cserelnek dokumentumokat, ha valaki ferjhez megy. ha akarod a szemelyit lecserelteted, hogy beirjak, ki a ferjed, de mar ezt sem mindenki csinalja. elvileg mostmar fel lehet venni a ferj nevet, de azt kulon kell kerni. regebben azt sem lehett.

    ReplyDelete
  5. Honnan szerezted be a "flashcard"okat ?
    Megtalalom-e valahol Magyar forditasban a kedeseket/valaszokat?

    Koszonom es gratulalok !

    ReplyDelete
    Replies
    1. itt talalsz flashcard-ot:

      http://www.uscis.gov/portal/site/uscis/menuitem.749cabd81f5ffc8fba713d10526e0aa0/?vgnextoid=f472639cf4b6a210VgnVCM100000082ca60aRCRD&vgnextchannel=5efcebb7d4ff8210VgnVCM10000025e6a00aRCRD

      Delete