Visit my photography website:

Visit my photography website: www.annagrovephotography.com

Wednesday, August 22, 2012

Brazos Bend State Park, TX

Houston a negyedik legnagyobb varos Amerikaban. Metropolis. Kevesebb mint egy oranyira innen viszont aligatorok tengetik mindennapjaikat a nyilt terepen. Nem vicc. A Brazos Bend Nemzeti Park hemzseg az aligatoroktol. Van itt kb 300 fele gyonyoru madar faj, mosomacik, ozek, 21 fele hullo koztuk kigyok .... de fo latvanyossag az aligator.


Amikor eloszor hallottam errol a helyrol nem akartam elhinni hogy ilyen kozel lenne ennyi aligator. Gondoltam ennek utana kell jarni. Igy tortent, hogy meg a tavasszal meglatogattuk a helyet.


A park hatalmas, kb 2500 hektar teruleten helyezkedik el (TERKEP). Miutan tanulmanyoztuk a terkepet, kello mennyisegu szunyogirto magunkra fujasa utan nekivagtunk egy kijelolt rovidebb utnak. Texas-hoz melto paras meleg ido volt, tokeletes klima az aligatorok szamara. Izgatottan neztem mindenfele keresven az elso aligagort... Vegul meglattuk az elsot ... majd jott a tobbi is. Eleg aktivak voltak szerencsere. Hihetetlen erzes volt ott allni toluk par meternyire, semmi kerites vagy egyeb vedo korlat.

Lattunk sok szep madarat is. Kigyot szerencsere egyet sem. Attol jobban tartottam mint az aligatortol! Egyebkent azt furcsalltam hogy a madarak eleg nyugodtan ucsorogtek vagy alldogaltak a la'pos videken, nem paraztak hogy esetleg egy aligator elragadja oket a viz alol.



Elkaptam amint ez a nagy madar levadaszik valamit, talan egy garnela rakot .... szegenyke. A termeszet filmekben sem szeretem amikor az allatok egymasra vadaszasat mutatjak :-(



Egy magaslesig setaltunk el, majd onnan ugyanazon az uton jottunk vissza. Utkozben persze tobb emberrel is talalkozik az arra jaro es vicces ahogy egymasnak adjak/juk az infot hogy ki hol latott mekkora aligatort :-)


 

Voltak szep viragok is....




Aki a viragot szereti rossz aligator nem lehet :-)


Egyebkent nem veszelytelen am errefele setalni. Az aligatorok arra masznak amerre kedvuk tartja. Ki tudnak jonni a vizbol es atkelni azon a folduton ahol a kirandulok mennek. Egy kolleganom meselte, hogy amikor egyszer arra jart a csaladjaval es a kutyaval akkor egy nagy aligator epp az uton hevert.... A kutyajuk meg kibujt a porazbol es nekiindult ugatva. Persze az aligator sem volt rest, csattogtatta a nagy allkapcsat ... nem sokon mult hogy a kutya ott vegezze. Szerencsere a kutya megijedt es visszaszaladt hozzajuk. Jo izgi lehetett.


Van egy csillagvizsgalo is itt de epp nem volt nyitva. Majd jovunk meg ide biztosan...

 A parkban keszult osszes foto a SHUTTERFLY-on megtekintheto.


1 comment: