Visit my photography website:

Visit my photography website: www.annagrovephotography.com

Sunday, November 11, 2012

Turo Rudi + recept

A hetvegen Turo Rudit keszitettem! Oszinten szolva nem tudtam mire vallalkozom.... Na de jojjon a recept.

Amerikaban a Friendship vagy a Lifeway markajuk un. Farmer Cheese az amely a leginkabb hasonlit a Magyarorszagon kaphato turora. Fontos, hogy ebbol is a 'no salt added' valtozatot vegyuk. Ha ez a harom szo nincs ra irva sehol a csomagolasra akkor abbol max. turos teszta keszulhet, Rudi nem. (Magyarorszagon elok: a turot csavarjatok ki konyharuhan keresztul mielott hozzakezdtek)

Hozzavalok:

1 csomag (kb 500g) Farmer Cheese (no salt added) Friendship vagy Lifeway markaju (otthon sima turo)
1-2 ek tejszin (heavy cream), van ahol tejfolt olvastam en inkabb tejszinnel csinaltam
2 ek cukor (izlestol fugg)
1 fel citrom leve (ettol eleg citromos lesz, szoval csak negyedet csavarjon az aki nem ugy szereti)
3/4 citrom reszelt heja (lehet kevesebbet is)
1 tasak vanilias cukor
1.5 tasak zselatin (szintelen)
Atlatszo folia (folpack) 

1 csomag (10 oz v. 283 g) Nestle Dark Chocolate morsels (chocolate chip) vagy akarmilyen mas tortabevono is megteszi
1 marok Semi-sweet Ghirardelli Premium Baking Chips (elhagyhato)
5 ek etolaj



Elkeszites:

A turot, cukrot, vanilias cukrot, citrom hejat es levet osszekeverjuk, majd adunk hozza egy kis tejszint attol fuggoen hogy mennyire szaraz a turo. Ezutan felmelegitjuk a zselatint kb 1 dl vizben es amikor mar majdnem dermed hozzadjuk a turohoz. Szepen osszedolgozzuk az egeszet majd rudakat formazunk. Itt jon az egyik nagy kihivas ugyanis nem egyszeru am elkesziteni ezeket a rudakat. En jobb otlet hijan folpack-ba (atlatszo foliaba) tettem ket evokanalnyit a masszabol es ugy csomagoltam be rud formara a ket veget megtekerve (lasd foto... az en foliam piros volt ezert neznek ki furan, de legalabb jobban latszik). Egy jenai talba helyeztem oket szepen egymas utan. Az en masszam viszonylag laza allagu volt ha kevesbe folyos akkor lehet konnyebb a formazas. Amint elkeszul az osszes kis rud a jenait betesszuk a hutobe par orara, de legjobb ha hagyjuk a hutoben ejszakazni :-) Masnap, vagy amint megdermedtek a rudak, nekilatunk a csokimaz elkeszitesehez (elotte en meg attettem a rudakat a melyhutobe hogy kicsit kemenyedjenek mig fozom a mazt.)

Goz folott (also edenyben forr a viz, felette masodik edenyben keszul a csokimaz), felolvasztjuk a csoki darabokat. En eloszor tettem bele 2 kanal olajat majd egy jo adag csokit. Kavartam es ismeteltem a folyamatot amig el nem fogyott a csoki. Osszesen kb 5-6 evokanal olaj es a fenti mennyisegu csokit hasznaltam fel a masszahoz. Amikor a csoki szep kremesse olvad kiveszed az elso rudat a foliabol es bele martod a csokiba. Oszinten szolva ez a legnehezebb resze az egesz Rudi keszitesnek. Olvastam valahol hogy valami racs szeru akarmire kellene ratenni a a rudit amivel alamerited azt es egyben ki is tudod vele venni, igy nem serul nagyon a maz. De nekem nem volt semmi olyanom igy valasztasom jobb hijan ERRE esett. Kezzel belepottyantottam a csokiba a rudat, fakanallal (vagy kanallal) befedtem a tetejet (ha nem lepi el egeszen) es az elozo linken levo 'fogoval' vettem ki a csokimazbol a rudakat kozben a fakanallal alulrol segitettem megtartani a rudat nehogy szettorjon. Elokeszitett zsirpapirra tettem ki oket. Hat meg kell mondjam jo nagy kupit csinaltam vele :-) Megmartogattam az osszes rudat es miutan alltak egy kicsit a zsirpapiron letakaritottam korben oket amennyire lehetett es attettem egy talcara, majd be a hutobe.

Miutan megdermed a csokimaz lehet fogyasztani. Nekem a fenti hozzavalokbol 8 Turo Rudi keszult. A megmaradt csokimazat megdermesztettem es csokikent megettuk. Oszinten szolva eleg buszke vagyok arra ahogy kinez (lattam sokkal rosszabbul kinezo probalkozasokat) es hogy egesz hasonlit az ize az otthoni Piros Pottyosre!

Csak eros idegzetueknek ajanlom illetve azoknak akik nem banjak ha 'ronda de finom' :-)



Jo etvagyat!

7 comments:

  1. Nagyon ügyes vagy, gratulálok hozzá, és ki fogom próbálni a házi túrórudit! :)

    ReplyDelete
  2. Nagyon köszönöm, még csak 4 hónapja élek az államokban, de nagyon hiányzik a túrórudi, mindenképpen ki fogom próbálni... Még egyszer nagyon köszönöm.... :D

    ReplyDelete
  3. wonderwoman es Virag: koszi a hozzaszolast. orulok hogy tetszett a bejegyzes. majd irjatok meg hogy sikerult a hazi turo rudi. en per pillanat mar rosszul vagyok tole mivel 8-bol hatot en ettem meg. es ezek nem voltak am olyan vekonyak mint otthon a bolti!!

    a ferjem azt mondta legkozelebb tejcsokival vonjam be mert o a tejcsokit szereti.

    ReplyDelete
  4. Akartam is kérdezni, hogy hogy ízlett Robnak? Mert aki nem magyar, nem szokta szeretni! De gondolom, hogyha kérte, hogy inkább tejcsokis legyen, akkor amúgy az egész "kreáció"-val nem volt gondja!

    Végére értem az egész blogod olvasásának! Nagyon tetszik! Most vissza is néztem pár hozzászólásomat és köszönöm a válaszaidat!

    Én csak egyszer voltam az U.S.A-ban, 1998-ban 1 hónapig, Silverspring, Marylandben. De imádom! Minden "hibájával" együtt!
    Örömmel olvasom minden bejegyzésedet!

    Bailey-t én is megsirattam! Nagyon együtt éreztem Veletek! És nagyon sajnálom, ami történt!

    Marianna

    ReplyDelete
    Replies
    1. Marianna: magam is meglepodtem hogy nem kopte ki Rob a turo rudit hisz en is tudom ez nem az amerikaiak kedvenc iz kombinacioja. szoval meg fogom probalni tejcsokival is valamikor.

      gratulalok a negy ev elolvasasahoz!!! orulok hogy tetszik a blog. van amikor tobbet irok van amikor kevesebbet. mikor hogy van idom, illetve tortenik e erdekesseg velem. az unalmas hetkoznapokrol mint eszrevetted nem szoktam irni :-)

      koszonom az egyutterzo szavakat Bailey-t illetoen. beszelni rola 'eloben' meg mindig nem nagyon tudok (irasban mas). amikor valaki felhozza a temat gyorsan rovidre zarom hogy nem tudok beszelni errol es kesz. nem akarok mindenki elott sirni, hisz sokan ugysem ertenek. szoval inkabb nem beszelek rola. nagyon hianyzik nekem es ha egyedul vagyok el-elsirom magam, megsimizem a levagott szort es nezegetem a fotokonyvet es a sok videot amit rola keszitettem. (persze most is konnyezem)

      Delete
  5. Szia!

    Régóta olvaslak, nagyon tetszik a blogod!! A Cicusod elvesztéséről szóló posztot énis megsirattam :(. Lesz új cicátok esetleg kutyátok, vagy még nem állsz rá készen? Írtó jól néz ki ez a túró rudi, én ma kókuszgolyót készítettem :) Éljen a DIÉTA!! :D ;)

    Csak így tovább, Üdv:

    Heni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Szia Heni!

      udv a blogon. orulok hogy hozzaszoltal. mindig megorulok ha uj hozzaszolot latok ... persze a regieknek is orulok am, nem kell megsertodni :-)

      a Rudi nagyon jol sikerult, es komolyan mondom izre olyan mint az otthoni. a mazzal valo bevonas a legnehezebb lepes. legkozelebb egyebkent valoszinu kis gomboket formazok majd belole vagy valami hasonlot es azt konnyebb lesz bevonni.

      kokuszgolyo is biztos nagyon finom lett. viszont valoban ezek nem tesznek jot a dietanak. most meg jon a Halaadas majd a Karacsony.... ajajj!!! :-)

      Koszonom neked is a Bailey kapcsan irtakat. Mint olvashattad az elozo valaszomban (Mariannanak irtam), meg mindig nehez. Egyelore ugy vagyok vele hogy nem kell uj macska vagy kutya de nem azert mert nem szeretnek. Jo lenne nagyon, mert ures a haz igy, de aztan mindig eszembe jut hogy akkor megint at kell mennem azon hogy elvesztem oket... sajnos en nagyon nehezen viselem ezt igy lehet jobb ha nem lesz mar tobb allat. de persze kesztetesem van ra sajnos, es ezert nehezebb...

      Delete