Visit my photography website:

Visit my photography website: www.annagrovephotography.com

Sunday, March 3, 2013

Furcsa parkolo

Sokfele parkolasi rendszert lattam mar de amirol most irni fogok olyat most lattam eloszor...

Mentem az egyik dokihoz es nem talaltam az ut menten parkolohelyet. Egy parkolora lettem figyelmes. Begurultam a kocsival es leparkoltam az egyik szamozott helyre. Ekkor jott a meglepi! Nezem hogy de hol kell itt fizetni? O"r sehol, parkolo ora, kartyas ketyere sehol....  Elore mentem a tablakhoz es olvasom hogy asszondja':

Parkolas ara 2 dollar.
Hasznalati utasitas:
1. A parkolas arat elore kerjuk kifizetni (ez o.k.)
2. Csak a szammal ellatott parkolohelyeken szabad parkolni (ez is o.k.)
3. Kerjuk jegyezze meg hanyas parkolohelyen all az autoval es az azzal azonos szamu lyukba dobja a penzt.

Tovabb nem forditom a tablat mert nem lenyeges....

Szoval alltam ott tok hulyen hogy most akkor mi van?  Hova dobjam a penzt? Es mi van ha nincs nalam keszpenz? Illetve hogy kapok en errol a penzbedobasrol cetlit? Berohantam a dokihoz mondom neki hogy mit csinaljak, nincs nalam penz. Szoktak e ellenorizni a parkolot es megbuntetnek e ha nem fizetek, vagy becsuletre megy? Mondta, hogy ot mar buntettek ott meg, annyi idore hagyta csak ott az autot fizetetlenul amig bejott penzert. Nagyszeru gondoltam. Keszpenz nem volt nalam. A doki adott :-) Majd pedig hozzatettuk a kesobbi szamlahoz.

Na de a lenyeg hogy visszamegyek a tablahoz hogy kitalaljam hogy is kell fizetni. Az otvenes szamu helyen parkoltam igy azt a lyukat megkerestem a dobozon. Szepen keskenyre es laposra osszehajtogattam az egy dollarost es becsusztattam a lyukon. Azaz csak csusztattam volna mert teljesen nem lehetett benyomni oda. Ekkor jott jol a kis 'szerszam' amit mar elore odakeszitettek a tablahoz :-) Azzal be tudod nyomni a penzt a lyukon. Ezutan ismetles jon a masodik egy dollarossal.

Ja, es hogy tudjak hogy fizettel e vagy sem hisz nincs ellenorzo szelveny amit a kocsi ablakaban kell hagyni? Hat ugy keremszepen hogy jon a parkoloor idonkent es kinyitja a nagy tablat. Megnezi hogy melyik parkolo helyeken van auto es hogy abban a lyukban van e epp penz. Ha nincs penz de van kocsi akkor megy a birsag. 

Jo lenne tudni melyik lyukban van mar penz es oda parkolni.... akkor olyan mintha fizettel volna ... haha

Komolyan mondom mintha egy evszazaddal korabban lennenk... (egyebkent Rob mondta hogy meg o sem talalkozott ilyennel, szoval biztos nem tul elterjedt)



Szoval csak annyit akartam mondani hogy ez is Amerika :-)

6 comments:

  1. És mi alapján tudják bizonyítani, hogy nem fizettél, ha nem adnak semmiféle elismervényt? Vita esetén csak a Te állításod áll az ellenőr állításával szemben és kész. Ez elég ahhoz, hogy megbírságoljanak?

    ReplyDelete
  2. Los Angelesben a belvarosban tobb parkoloban van ilyen megoldas.

    ReplyDelete
  3. Lehet, ez valami "becsületkasszás" southwesti cowboy dolog lehet...
    Denverben is láttam, de Salt Lake Cityben is van pár helyen ilyen. Santa Fében parkoltunk is ilyen helyen. Eleinte nem mertük otthagyni az autót... :)

    Sanyi, lehet, arra gondolnak, úriember nem hazudik. Vagy nem két dollárért...

    ReplyDelete
  4. Időközben felmerült bennem az kérdés is, hogy nyugta hiányában, hogy a túróban lehet egy ilyen vállalkozás után tisztességesen adót fizetni. Egy ismerősöm tavaly ment ki Las vegasba és az a kérésem volt hozzá, hogy ha vásárol kint egy üzletben, hozza el nekem a nyugtát amit kapott. ( Azért érdekel, mer itthon két 100 ft.- os üzletet működtetek és érdekelnek a különbségek.) Az világos, hogy ott külön tüntetik fel az áfát és minden államban más és más a %, bár csalódtam amiatt, hogy a Dollartree-ben ezek szerint semmi sem kerül $1-ba, bár még így is kb. felannyi minden, mint itthon :-). Az viszont eléggé mellbe vágott, hogy olyan nyugtát is hozott, amin a kibocsátó vállalkozásról semmilyen adatot nem tudtam megtalálni, se nevet, se címet. Itthon ilyen esetben minimum tarkón lőnének a NAV kommandósai. Vagy lehet, hogy ez ott normális és én gondolkodom túlságosan magyar módra?

    ReplyDelete