Visit my photography website:

Visit my photography website: www.annagrovephotography.com

Wednesday, August 4, 2010

Megint moly

Ma megint talaltunk egy hatalmas molylepket a lakas elott!! Ugy latszik ide jarnak kimulni vagy mi.... (itt a multkor talalt lepke esete).

Ezuttal egy nagy sarga es barnas-lilas szinu lepkevel akadt dolgunk. Ez is olyan szo"ro:s volt mint a masik. Ez viszont mar igencsak haldokolt. Eloszor azt hittem teljesen annyi neki. Bevittem a lakasba, hogy majd fotozom kicsit. Persze meg volt benne annyi szufla, hogy megijesszen :-) Mondjuk csak annyira volt ereje, hogy a labat es a csapjat illetve a szarnyait picit megrezzentse. Kivittem az erkelyre ott keszitettem rola par kepet. Mar nem volt jo feny igy nem lettek tul jok a kepek.




Mint kiderult ez a moly az un. Imperial Moth - Eacles imperialis - azaz Birodalmi Moly. A nosteny a tojasokat a fak leveleinek hatulso reszere helyezi amelyek kb ket het mulva kelnek ki. A hernyo ezutan tobb vedlesi fazison megy keresztul majd amikor eljon a gubozas ideje bemaszik a foldbe es ott van egeszen nyarig amikor is kifejlodik a mar felnott molylepke. A felnott kor ennel a molynal sem tart sokaig (csakugy mint ahogy a fejedelmi molynal is irtam) mivel a szajnyilasuk pici es nem alkalmas elelem bevetelere. Igy ket-harom het mulva elpusztulnak. Ezen molyok szarny fesztavolsaga is 10+15cm. A him szarnyan tobb a barnas-lilas szin, a nostenynek pedig nagyobb a hasto fertalya.... latjatok meg a molyok vilagaban is ugyanugy van mint nalunk embereknel, a noknek kell szenvedniuk a nagy fenekkel :-)

2 comments:

  1. Tiszta biológiaóra! Fejedelmi meg Birodalmi látogatóitok vannak, hűha!
    Láttad már a Sövényen Túl-t?

    Nálunk meg egy béka ült az ajtó előtt minap a lépcsőházban, tavaly meg egér. Próbálnának csak bejönni...

    ReplyDelete
  2. nem lattam a sovenyen tul-t. nincs video vagy dvd lejatszonk :-)

    ReplyDelete