Visit my photography website:

Visit my photography website: www.annagrovephotography.com

Sunday, August 28, 2011

ER

Pentek ejszaka az ER-ban (surgossegi osztalyon) kotottem ki. Az ER az irodaepuletemmel szemkozt van ... haha! Ez az ablakombol van fotozva, a bejarat az ER-ba a felkor alatt van:


Miutan hazajottem munkabol lementem a gym-be kicsit mozogni hisz mar igencsak ramfer... Fel ora elteltevel kezdtem kicsit rosszul erezni magam: szurkalt a derekam folott a bal oldalon, hanyingerem volt es szedultem is picit. Persze a szivem is egybol elkezdett verni mint a bolond mivel kicsit megijedtem hogy kimulok ott a padlon (senki nem volt rajtam kivul a teremben) ... igy gyorsan felmentem a lakasba.

Kicsit szenvedtem az agyon majd vettem egy jo meleg furdot lazitaskepp. Ekkor mar este kilenc ora elmult gondoltam koran lefekszem aludni. Sajnos a tunetek nem enyultek hanem erosodtek. Attol feltem hatha vesekovem vagy homokom van vagy esetleg valami mas fertozesem hisz az utobbi hetben nagyon gyakran kell mennem pisilni. Rob szolt ha ugy gondolom akkor menjunk be a surgossegire.

Vegul 9.45-kor bementunk. Az adataimat hamar felvettek, de kb egy orat kellett varni egy vizsgalo szobara. Mig vartunk egy erdekessegre hivta fel Rob a figyelmem... A varoban a szekek altalaban azonos meretuek voltak, de volt nehany amely nagyobb volt. Kivancsi vagyok rajottok e miert? Ime foto az egyikrol....


Miutan elfoglaltam a vizsgalo szobamat kertek ver es vizeletmintat amit rogton atkuldtek a laborba. Aztan kaptam egy taviranyitot es nezhettem a TV-t az agybol :-) Rob pedig a szeken feszengett es panaszkodott hogy nekem sokkal jobb mert en az agyon vagyok... na persze.




Kb ejfelkor jott vegre a doki es addigra mar a ver es vizelet eredmenye is meg volt. Ezekbol kiderult hogy szerencsere nincs a vesemmel semmi baj, viszont a feher versejtek szama magasabb picit a normal erteknel.


A doktorno elrendelt nogyogyaszati vizsgalatot (mivel alhasi szurkalast is ereztem) illetve egy hasi CT scan-t a belso szervekrol. Persze ekkor meg nem esett le mi is az a CT scan.... aztan mikozben toltak ki az agyon a CT scan-re Rob-tol kerdeztem mi is az. Erre o egy kort alkotott a ket kezevel es kedvesen annyit mondott betolnak majd egy cso szkennerbe... na nekem ennel tobb se kellett kivert a viz. Aztan vegulis nem egy csobe toltak be hanem csak egy rovidebb karikaba (olyan mint egy amerikai fank aminek lyuk van a kozepen) es bent tartottak de az sem volt kellemes. A klausztrofobiam majd szetvetett. Reszkettem/remegtem mint a nyarfalevel. Persze ez a venamba befecskendezett kontrasztanyagtol is lehetett, vagy a ketto egyutt. Kerdeztem a noverketol hogy fajni fog? Erre o, aaaa nem de a kontraszt anyagtol majd lehet hogy ugy erzem mintha ossze akarnam pisilni magam (bocsi) es hohullam is elonthet. De ne aggodjak ez mind normalis... Es erre a legnagyobb termeszetesseggel kisetalt a CT szobabol.


A vizsgalat kb 20 percit tartott, mikozben ki-be tologattak abban a 'fankban'. Az osszes mellekhatasbol csak annyit ereztem, hogy nagyon fazom es reszkettem annyira hogy nem birtam magam leallitani. Alig vartam hogy vege legyen. Vegul csak tuleltem.... Visszatoltak a szobamba ahol Rob mar kivancsian/almosan vart. Kb egy ora mulva jott a doki az eredmennyel.

Addigra Rob mar aludt :-)




A vesevel minden oke meg egyeb szervekkel is. Van egy dolog viszont ami kiderult a CT scan-bol... megpedig az hogy a belrendszerem fala nem sima hanem kisebb kituremkedesek vannak rajta :-( Orvosi nyelven: diverticulosis. Kapok ket fajta antibiotikumot valamint ket masik gyogyszert de az utobbi kettot csak akkor kell bevennem ha szedulok vagy fajdalmam van. Az etkezesemen valtoztatnom kell a kovetkezok szerint: kerulnom kell a kulonbozo magvakat (napraforgomag, mandula, mogyoro, tokmag, szezammag stb), kukoricat, az olajban sutott eteleket.... Tobb rostos elelmiszert (zoldseg, gyumolcs) kell fogyasztanom. Szoval fel van adva a lecke...

Majd keresek egy gasztroenterologust es lerendezzuk ezt a bel dolgot, de az a furcsa hogy azt irjak 60 felett az emberek felenel fordul ez elo.... azert en meg messze vagyok a hatvantol... Meg jo hogy igy veletlenul eszrevettek nalam es meg talan idoben tudok foglalkozni ezzel a problemaval.


Ja meg egy dolog mig el nem felejtem. Meg a korhazi agyon voltam, amikor bejott egy no tolva maga elott valami masinat (lasd lentebb). Gondoltam na most meg mit fognak vizsgalni? Erre kiderult, hogy eljott a fizetes ideje :-) Meg a korhazi agyon fekudtem, az intravenas folyadek ment belem, de mar fizessek. Fizethetek csekkel, keszpenzzel, vagy kartyaval... Az eszem megall :-)


Vegul hajnali haromkor jottunk haza... hosszu nap volt.



11 comments:

  1. A dudorok miatt lettél rosszul? Ha nem mész tornázni, akkor is előjött volna?

    Megnyugtató, hogy ott sem gyorsabb a sürgősségi. :)

    De a lényeg: jobbulást!

    ReplyDelete
  2. gozom sincs hogy a dudoroktol voltam e rosszul.... teny hogy az is fajdalommal jar de nem tudom volt e most osszefugges vagy sem. mindenestre ha letudom az antibiotikumokat (amiktol mar most rosszul vagyok) akkor fogok egy lebojtkurat csinalni...

    ReplyDelete
  3. Orulok hogy semmi komoly baj nem lett! Marcsi

    ReplyDelete
  4. A lenyeg, hogy felismertek. Az ER olvastan megijedtem.

    A szelesebb szek a termetesebb es nagyobb uleppel rendelkezo pacienseknek van?

    ReplyDelete
  5. Nos, legalább túlélted, komolyabbnak tűnt az elején az egész, megijedtem!
    Szerintem nincs összefüggés a kettő között, de akkor szerencséd van, ha felfedezték a diverticulitist. Tóth Gábor erről is beszélt a táborban két hete (előkeresem).

    A nagy szék tuti hogy a kétmázsás amcsiknak van, akik hústornyok!
    Azért ez a kártyával-készpénzzel, csak fizess már-dolog se semmi. Bár biztos vannak rossz tapasztalataik. Akinek nincs pénze, azzal meg mit csinálnak? Vagy ha nincs nálad? Haza se engednek, vagy kidobnak?

    Mindegy, az jó, hogy megmaradtál, de szerintem a szíved mástól verhetett, sok volt az izgalom és a rohanás mostanság (alig győzöm olvasni!). Bekérhette a szervezeted a számlát (kártyával fizetsz neki...), úgyhogy RELAX.
    És természetesen a léböjt!

    Ha megírod a címed, dvd-n küldök neked hanganyagokat, pps-eket, stb.
    Uchee Pines sajna 700 mérföld tőletek (innen meg fél Földgolyó). http://www.ucheepines.org/index.php?p=main.contact
    Jobbulást és pihizz!

    ReplyDelete
  6. Hella: nem tudom hogy a dudorok okoztak e a rosszulletet de lenyeg hogy felfedeztek oket.

    Marcsi: koszi :-)

    Ribizlifozelek, Zsuzsi: valoban a termetes fenekueknek vannak a szelesebb szekek beteve a varoba....

    Zsuzsi: koszi a linket. sajnos csak 10 nap szabim van igy a 17 napos kura nem fer bele most. de azert ha ugy erzem megis szuksegem van ra akkor majd megoldom.
    ne kuldj dvd-t mert nincs lejatszom, csak blue ray. youtube-on nincs fent amit kuldeni akarsz?

    a diverticulosis es a diverticulitis nem teljesen ugyanaz egyebkent. Diverticulitis az amikor a dudorok elfertozodnek. Nalam ez meg szerencsere nem all fent.
    http://diverticulitisdigest.com/diverticulosis-vs-diverticulitis.html

    ReplyDelete
  7. A frászt hozta rám a cim. Örülök hogy nincs komoly gond és hogy időben kiderült ez a dolog!
    A széles széken jót vigyorogtam. Azért jó hogy erre is figyelnek. Ha már muszáj karfás széknek lennie akkor tényleg jó hogy gondolnak azokra akik bele szorulnak. :-)

    ReplyDelete
  8. Igen, a kanyarok sajnos nem hozhatóak helyre, anatómiai dolog, de ha vigyázol magadra (és biztos fogsz), akkor nem fog begyulladni.
    Kérdeztem ma az "okosékat" (csütörtökre összeírnak pár dolgot): azt mondta, hogy a cellulózzal vigyázz, mert az üregekben megállhat és az okozhat gyulladást-fekélyt-rákot, attól függ, mennyire nem figyel az ember. Sok pektint egyél, ilyen jellegű rostokat!

    ReplyDelete
  9. Zs: koszi majd kuldd az infot. mi a celluloz? marmint hogy miben van? es a pektin? bocsi de ilyen temaban tok hulye vagyok...

    ReplyDelete
  10. Erre való a Wikipedia és társai :)
    Majd küldök infókat, hétvégén összeszedem, beszkennelem, stb.

    ReplyDelete
  11. majd megnezem a wikin ne tolts ezzel az idod ... van neked mas dolgod is!! :-)

    ReplyDelete