Visit my photography website:

Visit my photography website: www.annagrovephotography.com

Thursday, August 18, 2011

A koltoztetok...

Ez hosszu lesz....

Mikor megtudtam, hogy a koltoztetok 'full-service'-re vannak szerzodtetve (es fizetve az uj munkahelyem altal), azaz nem csak felpakoljak a dobozokat a teherautora es elviszik Houstonban azokat, hanem be is pakolnak mindent a dobozba, ujjongtam a boldogsagtol. Leginkabb azert mert az utolso koltozkodes (negy honapja) meg elevenen elt az emlekezetemben illetve a derekamban... az ugyanis majdhogynem leszakadt. Ket honap fizikoterapia utan nem szivesen kezdenem elolrol. Na de visszaterve a koltoztetokre...

Mar par hettel a datum elott szepen emailen es telefonon is lefixaltuk a kapcsolattartoval mikor, honnan hova, hogyan koltozunk stb. En mondtam nincs sok cuccunk jojjenek penteken eleg az egy nap a pakolasra es a rakodasra is, plane ha van 3 ember ra. De ok azt mondtak, hogy altalaban kette szedik a dolgot: egyik delelott pakolnak masik delelott rakodnak. Ok, mondtam ha ugy szoktak akkor kiveszek ra fel nap szabit (csutortokre) hisz penteket mar eleve kivettem hogy nem dolgozom. Itt Amerikaban a rakodo liftet ilyenkor le kell elore foglalni, mert mas is koltozhet epp es egyszerre nem fer el ket-harom koltozteto. Ja, es hogy a dolgot nehezitse egyszerre csak ket ora hosszara lehet lefoglalni azt. Igy lefoglaltam a liftet ket-ket orara mindket nap.

A koltozes heteben felhivnak hogy hat megiscsak egy nap csinalnak meg mindent (penteken) es ne izguljak mert negy emberrel jonnek majd. De azert az jo lenne ha valahogy le tudnam foglalni negy ora idotartamra a liftet pentek reggelre. Annyi ido tuti eleg lesz. 8-12-ig biztos vegeznek. Sot odajonnek 7.30-ra... Egy csellel sikerult lefoglalnom meg ket orara a liftet, orultem nagyon... es persze remeltem hogy nem bukok le mielott koltoztetok jonnenek.

Idokozben a bucsupartit is attettek a munkahelyemen csutortok delutanrol pentek delutan 3.30-ra.... nagyszeru, gondoltam meg oda is vissza kell mennem aznap. De mivel a koltoztetok a delelott alatt majd vegeznek igy semmi gond, ott leszek.

A munkahelyen az utolso par nap suru volt, de kibirhato. Elvegeztem mindent amit tudtam. Csutortok delelott otthon maradtam megis mert a meg majusban megrendelt ulogarniturat akkor hoztak (errol mar nem is irok inkabb de az is megerne egy beirast az biztos, talan egyszer megis ... valamikor irok rola par sort). Delutan pedig bementem dolgozni.

Penteken koran keltem, hogy legyen idom lezuhanyozni, hajat mosni es az utolso simitasokat elvegezni mielott a koltoztetok jonnek 7.30-ra. Rohannom kellett, de ugy tunt mindennel vegzek... Mar 7.15 volt mikor furcsa zajra leszek figyelmes. Mult ejszaka felfujhatos agyon aludtunk. Mielott Rob elment dolgozni, felallitotta az agyat a falhoz (az elen allt). Amint, bementem a haloba tudtam hogy baj van... Bailey megmaszta az agyat de mivel az gumibol van igy beleakadt a korme. Ott csungott szerencsetlen a csucstol kb 20 centire. Leakasztottam, de meg mielott a sipolo, ereszto hang megszolalt volna mar tudtam ennek jo vege nem lesz. Szidkozodasok kozepedte megmentettem a macskat es neztem ahogy az agy leereszt :-( Mar ekkor tudthattam volna, hogy ez csak a jeghegy csucsa...

7.30 a koltoztetok meg nincsennek itt... de jo, van meg idom ezt-azt rendezgetni

8.00 hmmmm.... meg mindig sehol. lehet dugoba kerultek. biztos jonnek hamar. a lift is csak mostantol van foglalva szoval meg idoben vagyunk. nincs para...

8.45 csorog a telefonom... hallo? ... a koltoztetok voltak. gubanc van. a hely ahonnan a teherautot hozzak nem volt nyitva idoben igy amiatt kesnek, de jonnek. En: ok, honnan is jonnek majd miutan az autot felveszik? K: Maryland-bol.... En: az meg egy ora! K:igen, tudom de ne aggodjak....

9.45 de igen is aggodom, meg mindig sehol senki. lemegyek korulnezni illetve targyalni a portassal hogy nem lehetne e meghosszabbitani a lift hasznalatot meg ket oraval.... probalok minel szerencsetlenebbnek kinezni.... nem kell nagyon erolkodnom :-( De a liftet nem tudom meghosszabbitani. 12-2 kozott mar valaki mas koltozik.

10.00 meg mindig lent vagyok a portan mikor jon a koltoztetoktol a hivas hogy hol is van a beallo a hazhoz mert epp itt vannak, de nem talaljak a felhajtot. kirohanok, megmutatom, varok. A rakodo helyet elallja egy szonyeges teherautoja.... megkeresem, elkuldom... oda is. Ekkor vegre a koltoztetok elkezdik szepen komotosan a lapjara hajtott dobozokat egymasra pakolni (fektetve) es rarakni egy gurulos lapra (gozom sincs hogy hivjak). Miutan ezt szep lassan megcsinaltak, es en mar tukon ulok, vegre valahara a lift fele veszik az iranyt... igenam, de azt egyik okos Toni sem nezte meg hogy azok a laposra hajtott dobozok ugy lefektetve attolhatoak e a keskeny bejaron a lifthez. Persze hogy nem... na ekkor leszedni az egeszet es elukre allitva be a liftbe.

10.30 Vegre fent vagyunk a lakasban. Bailey karantenban a picike furdoszobaban egy ventillator tarsasagaban. A fonok felmeri a lakasban levo helyzetet majd vegre valahara nekilatnak a pakolasnak. Nem telik el 15 perc kap egy telefonhivast.... lenyeg, hogy kiderul alig van csomagolo alapanyaguk: ragasztotekercs, pled, papir. A ficko egyebkent jo fej, es rendes is. Azt mondja nem o okozta galibat, hanem a kozponti diszpecser. Most erre en mit mondjak? Nem ertek hozza. Dolgoznak tovabb, en elmegyek egy-ket dolgot elintezni a kozeli bevasarlo kozpontba.

10.50 Kapok egy telefon uzenetet (nem hallottam hogy csorog igy rogzitore ment)... miszerint a fonok elmegy valamit elintezni de a tobbiek pakolnak, majd jon. Hazamegyek...

11.30 Itt jegyeznem meg ismet hogy a lift 12-ig van lefoglalva es ezek meg semmit az eg vilagon nem vittek le a lakasbol. Fonok sehol. Kicsit ugy erzem ha nincs fonok a fiuk sem dolgoznak olyan gyorsan. Atveszem az iranyitast a harom fekete ficko felett... Mondom nekik itt az ideje hasznalni a liftet amig lehet. Ekkor vegre, par dolog kikerul a lakasbol.

11.55 Lemegyek a portara... hatha megis tudok valamit tenni lift ugyben. Portas kedves, de nem tud mit tenni. Biztat azonban, hogy hatha kesik a masik lakas a koltozessel es igy be tudjuk fejezni a mi munkankat. Nem hozom a tudtara hogy mi meg epp hogy csak elkezdtuk a munkat es kozel sem allunk a befejezeshez. Varok egy darabig de nem latok senkit aki a masik lakasbol valo lenne. Igy visszamegyek a lakasba, remelve hogy kesnek. Meghozza jo sokat. Kozben a 'fiuk' pakolasznak, hurcolkodnak, de valahogy nem fogy a cucc. En hol a macskat nyugtatgatom, hol ulok egy rakas holmi tetejen es a mobilon szorakozom. Neha kerdeznek, en valaszolok. Igy telik el sok ido.

1.00 A fonok vegre visszaer... folyik rola a viz. Latszik hogy ideges, amiert a munka igy a feje tetejere fordult. Ugy latom sok a gubanc, de pontosan nem hozza a tudtomra mi hol ment vakvaganyra. Beall dolgozni. Most, hogy a fonok visszajott ugy latom a fiuk is gyorsabban dolgoznak. A liftet nem igenyelte eddig senki aminek nagyon orulunk!! Legalabb ez osszejon ugy nez ki...

2.00 Meg mindig pakolnak, de mar valamennyire kevesebb holmi van a lakasban. Bailey-t kozben kiengedtem a mini furdoszobabol es o bevetette magat a falhoz tamasztott agymatrac moge. Ott szepen elterult.

2.30 Sok van meg hatra... a fonoknek jelzem, hogy a bucsu partim 3.30-kor kezdodne... lehet le kene mondani. Aaa, nem dehogy. Egy ora mulva vegeznek...

3.30 Meg mindig pakolnak, de mar lenyegesen kevesebb dolog van a lakasban mint korabban... A buli elkezdodott... nelkulem...

4.45 Vegeztek!!!!!!! Hulla faradt vagyok, mintha en is agyon dolgoztam volna magam. Az acsingozas es idegeskedes es persze az hogy semmit sem ettem vagy ittam egesz nap kifarasztott. Lerogyok a foldre, mivel nincs butor mar a lakasban. Felhivom Rob-ot.

5.00 Ugy dontottem lemegyek a kozeli Subway-be enni valamit... de ekkor csorog a telefonom... Jose (ejtsd: Hoze') hiv. O az aki jon a kocsimert hogy elszallitsa Houston-ba. Elmondom neki hova jojjon, majd par perc mulva elindulok elebe, hogy mutassam hol kell befordulni hozzank...

5.20 Mar fel oraja allok kint a napon varom Jose-t. Felhivom, hogy merre jar... meg 5 perc es itt lesz.

5.30 Jon Jose a hatalmas 18 kerekes tehergepjarmuvel egyutt!! Befordulni hozzank persze nem tud vele igy tovabbhajt, en utana... labon. Ot perc utan vegre megall, en beerem. Mondja itt nem tudja feltenni a kocsimat az overe mas helyet kell keresnunk. Menjek vissza a parkoloba a kocsimert es hozzam ide aztan kovessem.... Tessek??? Kiver a viz.... Akik rendszeresen olvassak a blogot tudjak, hogy en meg csak most tanultam/tanulok vezetni. Egyedul nem igazan mereszkedem sehova max a masszazsra :-)) De nincs mit tenni elindulok vissza a parkoloba a kocsiert. Utkozben meg felhivom Rob-ot hogy tudja merre keressen ha esetleg valami tortenik velem (korhaz). Tudom hulyen hangzik hogy ennyi evesen ne legyen vezetesi gyakorlatom, de ez van. Megerkezem a kocsival Jose melle es ekkor indulunk ... o elol en utana.

Egy nagyobb kocsi be akar kozenk furakodni de en nem engedem. Dudalok a fickora... ketszer is mert elsore nem akarja megerteni hogy a nem az nem. Masodik utan visszadudal... meg talan karomkodik is de en nem hallom. Lenyeg hogy ne veszitsem magam elol a teherautot. Megyunk a forgalmas varoson keresztul, hol kanyarodunk hol nem. Viszonylag lassan haladunk hisz a 18 kerekes lassan gyorsul. Veszjelzom benyomva. Jose ekkor lehuzodik az ut szelere... de mint kiderul nem jo a hely az akcionak. Vissza kell allni a forgalomba es menni tovabb. Persze nem egyszeru mert senki sem akar visszaengedni. Aztan vegul befurjuk magunkat. Ez meg ketszer megismetlodik. Hja es hogy kozben en a mobilon vagyok a Jose-val arrol mar ne is beszeljunk! Nem hogy nem szoktam vezetni, de hogy mobillal az egyik kezben!!!??? Ez volt az elso ilyen...

Vegul talalunk egy helyet ahol meg tudunk allni. Jose felhajt a teherautora a Honda-val par perc alatt.



Kozben en azon aggodom, hogy remelhetoleg nem akar engem ott hagyni egyedul... Bar epp tudom merre vagyunk mert a kozelben van a masszazs hely ahova szoktam jarni. Csak hat itt se busz se semmi. Szerencsere Jose kedvel igy szol hogy ugorjak be a teherauto vezeto fulkejebe. Hazavisz.

7.00 Ulok a Subway-ben tomom a fejem. Ehes vagyok, szomjas vagyok, hulla faradt vagyok. Azon tunodom, hogy a fel szendvics helyett most az egyszer lehet egy egeszet kellett volna rendelni....

7.20 Rob megerkezik a Subway-be. O is eszik valamit.

8.00 Vegre otthon, a lakasban. Ulunk a foldon. Rob megszolal. Hol van a macskahordozo? Koltoztetok azt is bepakoltak....

8.30 PETCO (kisallat es kisallat tartashoz szukseges holmik boltja): uj macskahordozo megveve... par perccel zaras elott!

Az hogy a sajat bucsubulimra nem tudtam elmenni.... ugyanmar :-)

4 comments:

  1. Azt hiszem emlekezetes lesz ez a koltozes! :-)

    ReplyDelete
  2. Ez azért nem semmi! Ez tényleg emlékezetes marad számodra, de számomra is! Bocsánat, hogy időnként mosolyogtam, de szerintem te is kínodban! Utólag... :)
    Várom az infókat hjúsztonról!

    ui.: eltűnt a reklám, hurrá!

    ReplyDelete
  3. Pár év múlva nevetni fogsz az egészen. :)

    De ha Magyarországon esik meg ez valakivel, akkor azt mondjuk, hogy ez is csak itt fordulhat elő. Pedig dehogy. :)

    De örülök, hogy végül megoldódott és liftetek is volt, amíg kellett. Abból, hogy végig volt liftetek, számomra az derül ki, hogy a másik költöztető sem volt szakmája csúcsán. :D

    ReplyDelete
  4. koszi mindenkinek aki gondolt rank :-) nagyjabol rendben vagyunk. holnap (hetfon) kezdunk mind a ketten az uj munkahelyen. a lakas meg majd alakul szepen...

    ReplyDelete