Visit my photography website:

Visit my photography website: www.annagrovephotography.com

Tuesday, March 13, 2012

Houston Rodeo 2012

Hetvegen a Houston Rodeo-n voltunk. Ez itt az ev legnagyobb esemenyenek szamit. Kb negy hetig tart es egy country banzajt kell elkepzelni... lasszozas, szoren lovaglas, bika lovaglas, fogathajtos verseny (persze gozom sincs hogy hivjak ezeket a verseny szamokat magyarul, szoval nezzetek el nekem). Allatot itt nem olnek, ez nem az az esemeny.... nincs torreador, meg matador vagy mi a fene :-)

Eloszor korbejartuk a Reliant Center-ben levo teruletet, ami leginkabb ket reszbol all: egyreszt az allatok Szarvasmarha, kecske, barany, lo ... mikor melyik van epp kiallitva. Oda lehet menni hozzajuk es a gondozoval beszelni stb. Ezen kivul vasar is folyik ebben az epuletben. Cowboy kalapok, cowboy csizmak meg minden mas.... es persze itt megvettem eletem elso igazi cowboy csizmajat mialtal hivatalosan is texas-inak vallhatom magam ... mar le sem vettem hanem abban voltam egesz ido alatt. Hihetetlenul kenyelmes!!



Ezutan atmentunk a Reliant Stadium-ba ami evkozben otthont ad a Houston Texans amerikai focicsapatnak valamint sok koncertet (Rolling Stones, U2, Metallica stb) es egyeb sport esemenyeket is jatszanak itt pl Super Bowl, Wrestlemania stb...

Maga a rodeo a Reliant Stadium-ban zajlik. Szuper jegyeket szereztem a neten. Elso sorban ultunk ott ahol az allatok bevagatnak a porondra. Plusz jart a jegyekhez ingyen ennivalo! Az egyetlen problema az volt hogy a fotozashoz nem volt elegendo feny es a gyorsan mozgo fotoalanyok igy valamelyest bemozdultak.

Azert itt van par kep es video ... az esemenyek nevet angolul irtam aztan valamelyest megprobaltam magyarul leirni mit is jelent. (ha valaki rendelkezik a szakzsargonnal irjon)

Tie-down roping = Lasszoval elkapjak bocit majd lefektetik az oldalara es megkotozik a negy labat, igy nem tud mozdulni.





Bareback riding = Nyereg nelkuli lovaglas






 Team roping = Ket ember lasszoval elkapja a bocit, egyik a nyakara masik a hatso labara kell hogy dobja a lasszot.







Steer Wrestling = Ket lovas kozre fogja a menekulo bocit es az egyik raugrik es puszta kezzel lerantja a foldre



 Bull riding = bikan lovaglas



Ez a bika nem akart visszamenni az istalloba igy be kellett fogni :-)

Chuck Wagon Race = ez nagyon tuti volt. Harom fogat versengett egymas mellett hihetetlen sebesseggel.




 Calf Scramble = beeresztenek a palyara vagy 15 bocit es a tinedzsereknek el kell kapniuk egyet-egyet es beterelni (vonszolni) a kor kozepebe. Ha sikerul akkor megtarthatjak a bocit egy evig (nevelik) es ev utan a kovetkezo rodeon eladhatjak jo penzert, ebbol fedezve a tanulmanyi koltsegeiket.





Barrel Racing = Lanyok lovagolnak es kerulgetik a hordokat



 Mutton Bustin' = ez nagyon vicces volt!! kis gyerekek belekapaszkodnak a baranyba es probalnak fent maradni....






 A rodeo utan van egy egy oras koncert. Minden nap masik country enekes ad elo: pl. Miranda Lambert, The Band Perry, Train, Brad paisley, Kid Rock, Lady Antebellum, John Legend, Enrique Iglesias, Blake Shelton, ZZ Top, Reba...



Az esemeny tuzijatekkal vegzodott amitol kicsit betojtam mert ott puffogott mellettem par meterre es zart stadionrol leven szo a tuzveszely eleg magas lehet ilyenkor.

Mindent egybevetve nekem hihetetlenul tetszett a rodeo es minden evben fogok menni!! Ha valaki jonni akar latogatoba ilyenkor jojjon mert maskor nem sok neznivalo van Houston-ban! :-)

Tovabbi kepek a KODAKGALLERY-n.


6 comments:

  1. Jol hangzik ez a rodeo, nekem is elkene mennem egyre.... a csizmad meg szuper! En is szeretnek egyet, par hete nezegettem is Dallasban......de sajnos az en zsebemhez szornyen dragak voltak :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dalma: meg egy hetig van rodeo.... ha most hem jossz akkor mar csak egy ev mulva lesz megint. akkor meg mar te nem leszel talan itt.... szuper elmeny egyebkent. de hatha van valami hasonlo Dallas-ban is.

      a cowboy csizmak valoban nem olcsoak.

      Delete
  2. Ez szuper lehet! Azokat a csizmákat imádom, de első találkozásom alkalmával dodobtam egy hátast benne. :-))

    ReplyDelete
    Replies
    1. valoban kicsit mashogy jar az ember ezekben a csizmakat, de nekem nagyon kenyelmes.

      Delete
  3. Nagyon profi ez a csizma.

    Ismerőseink is elmentek, de őket főleg csak a szamarak és az öszvérek érdeklik.

    ReplyDelete
  4. Buli a csizma! A rodeó is tetszett, a fiúk is nevettek a bárányon lovagláson, aranyos.
    Most már van jogsid, házad, csizmád, hamarosan állampolgárságod is - gondoltuk volna 20 éve, hogy texasi leszel? :D (dzsokijuing, hehehe)

    ReplyDelete