Visit my photography website:

Visit my photography website: www.annagrovephotography.com

Tuesday, June 5, 2012

Venusz tranzit 2012

Az elozo bejegyzesben irtam a szuperhold es a napfogyatkozasrol amit volt szerencsem lefotozni, viszont arra nem szamitottam hogy a Venusz tranzitot is sikerul lencsevegre kapnom ma, azaz 2012. junius 5-en!

A Venusz tranzit nem mas mint amikor a Venusz bolygo a napkorong es a Fold kozott megy el es ezert megfigyelheto... A Venusz tranzit olyan mint a napfogyatkozas. Akkor a hold kerult a Fold es a nap koze, most a Venusz. Erdekes egyebkent hogy a Venusz kb haromszor akkora mint a hold megis milyen pici a holdhoz kepest (hisz az szinte teljesen kitakarta a napot. Az ok pedig nem mas mint az hogy a Venusz sokkal messzebb van a Foldtol mint a Hold es ezert latszik ilyen picinek .... A legkozelebbi Venusz tranzit 2117-ben lesz megfigyelheto.

Ime a kepeim (mindenfele kacifantos teleszkop stb nelkul keszultek). A kis fekete pont a nap jobb felso reszen a Venusz :-)





Update: a kepem lathato a NASA honlapjan :-) Itt egy snapshot:


3 comments:

  1. Jól sikerültek. Irigyellek, mi csak pár másodpercre láttuk meg a Vénuszt.

    ReplyDelete
  2. Ügyes vagy, már az előzőnél is meg akartam jegyezni, csak nem kommenteltem technikai okokból!
    Küldd el kérlek nagyban nekem :).
    Ha megszűnik az állásod, majd elmész fotósnak!

    ReplyDelete