Visit my photography website:

Visit my photography website: www.annagrovephotography.com

Sunday, February 1, 2009

Naszut - Montego Bay, Jamaica

Az eskuvot koveto hetfon reggel indultunk Jamaikara. Nagyon vartam mar ezt az utazast es magat a pihenest. Rank fert, hisz az egesz eskuvot magunk szerveztuk.



Varakozassal teli landoltunk Montego Bay-en. Termeszetesen hihetetlen paras, fulledt meleg ido fogadott bennunket. Szerencsere a hotel szobakban legkondi volt igy legalabb ott le lehetett hulni. A novenyek harsanyak es dusak, az allat es bogarvilag pedig hangos volt, foleg ejszaka.



Az elso harom delutan szakadt az eso, de ki lehetett birni. A Karib-tenger maga volt a tokely. Gyonyoru turkiz kek szin, kristalytiszta atlatszo viz, es ami meg hihetetlen volt az a viz melegsege. Komolyan mintha furdovizbe ultem volna. Orakat aztunk benne. Kis halak jottek oda hozzank meg meg is csipkedtek. Neha nosztalgiazom a kepek felett es arra gondolok jo lenne megint nyaralni.

Egyik nap elmentunk a sziget masik vegebe busszal. Itt volt a delfin show. Befizettunk ra, igy uszhattunk Richie-vel, aki egy ket eves delfin volt. Nagy elmeny volt!! Ugyanitt fogtam iguanat, es fotoztam hatalmas, szines papagajokat.


Voltunk Montego Bay belvarosaban egy fel napot un. bevasarlo koruton. Nem volt elmenymentes nap az biztos. Eloszor elvittek minket egy olyan reszre ahol sok kis uzlet volt, de fokent ekszerek es orak. Persze nem vettunk semmit, inkabb csak husolni mentunk be ide-oda. Aztan kaptam egy jo kis lecket... lattam par iskolas lanyt az egyik ilyen uzlet elott. Gondoltam jo kis foto tema lenne. Mar majdnem lefotoztam oket, amikor eszrevettem, hogy egy felnott no, feltehetoen valamelyik anyja is ott van a kozelben. Gondoltam inkabb elobb engedelyt kerek tole, nehogy meg valami bajom szarmazzon a fotozasbol, hisz nem ismerem az ottani szokasokat. Az anyuka felvilagositott, hogy a kislanyok szivesen allnak modellt de annak ara van am... Hat igen, egy foto keszitettem adtam ket kislanynak egy-egy dollart aztan szepen tovabb alltunk. Tobbet nem is fotoztam le senkit.



Meg ezen a napon elmentunk egy piacra. Itt a helyi kezmuves emberek arultak portekaikat: hegyi kristaly nyaklanctol kezdve faragott szobrokig mindent. Na ez volt maga a gyotrelem. Komolyan mondom ugy ereztuk magunkat, mint Britney Spears maga. Attol a pillanattol kezdve, hogy atleptuk a piac kapujat az arusok megragadtak minket es mindenki cibalt minket a sajat terulete fele. Mindenkinek meg kellett igerni, hogy kovetkezonek hozzajuk megyunk. Nagyon nehezen tudtunk innen szabadulni. Vegul is egy rozsaszin hegyikristalybol keszult nyaklanccal tavoztunk.

Meg egy masik nap is bementunk a varosba, bar ekkor nem szervezett busszal, hanem taxival. Jimmy Buffett hires amerikai enekesnek van kb tiz etterme szerte Amerikaban es a Karib szigeteken, Margaritaville neven. Montego Bay-en is van egy ilyen, igy feltetlen fel akartuk keresni a helyet, ami hires a finom hamburgererol. Nem is csalodtunk! Jot ebedeltunk, majd ugy dontottunk, hogy szetnezunk kicsit a kornyeken. Tudni kell, hogy nem ajanlatos turistaknak egyedul maszkalni Jamaikan. Nem is mereszkedtunk messze, csak a kornyeken levo uzletekbe mentunk be. Persze a kis ido alatt haromszor kinaltak meg droggal, amit persze nem kertunk, de kaptunk ingyen helyi sort is (Red Stripe). Vettunk par szuvenirt aztan taxival visszamentunk a hotelhoz.

A hotel egyebkent nagyon luxus hely volt. Az arban minden benne volt, tehat korlatlan etel es ital fogyasztas volt. Semmiert nem kellett fizetni kulon, kiveve a masszazsert. A hotel egy zart ovezetben volt, ahol tobb etterem is uzemelt. Minden este fel kellett szepen oltozni es ott ettel ahol epp akartal. Volt thai, olasz, jamaikai stb. Egesz hozzaszoktunk, hogy vacsora utan csak felalltunk az asztaltol ... mikor visszajottunk NY-ba emlekeztetni kellett magunkat, hogy ne felejtsunk el fizetni az ettermekben :-)



Egyik este egy privat vacsorat terveztunk a tenger parton. Sajat pincer, csak mi ketten, rozsa, gyertyafeny, fotos stb. Nagyon jo volt. A pincer a fejen hozta talcan az ennivalokat. Sot meg szerenadot is adott nekem, egy Lionel Richie dalt adott elo.



Voltunk egy masszazson is ahol kettonket egyszerre masziroztak mindenfele finom olajokkal. Hmmmm... nagyon nagyon jo volt. Aztan finom habfurdos gyogy-olajos kadban meg lazithattunk fel orat, mikozben helyi gyumolcsokbol falatoztunk gyertyafeny mellett. Nagyon romantikus volt. Igazi naszut.


Amikor nem mentunk sehova, akkor altalaban az ocean parton napoztunk, vagy a vizben lubickoltunk.

Tobbi foto: http://www.annarobert.weddingwindow.com/ meg ket honapig el

No comments:

Post a Comment