Visit my photography website:

Visit my photography website: www.annagrovephotography.com

Sunday, July 25, 2010

New Kent, Virginia

Hetvegen Rob apukajeknal voltunk New Kent-ben Virginia allamban. Ugy volt, hogy en vezetek vegig, de masfel ora utan kidoltem (kb negy ora az ut odaig). Azaz, inkabb ugy volt, hogy jott egy hid es nem akartam rajta atvezetni, mert csak ketszer egy-savos volt es nagyon keskeny es hosszu. Szoval meg mielott odaertunk volna Rob atvette a kormanyt. En meg jot aludtam az ut hatralevo reszeben. Egyebkent nagyon szep erdos kornyek Virginia nagy resze. Ilyen szep utunk volt az utolso kb egy oraban:


Amikor odaertunk es beparkoltunk a picike minivel a ket hatalmas masik kocsi melle akkor igencsak kitunt a meretbeli kulonbseg :-)



Nagyon meleg volt egesz hetvegen. Ebbol kifolyolag semmit nem csinaltunk, csak a hazban voltunk. Grilleztunk vacsorara husokat utana pedig elmentunk fagyizni egyet. A nap fenypontja az volt, hogy Phoenix feloltoztetgette a macskat kulonbozo cuccokba :-) Szegeny macsek egesz jol birta!






Sok fele allat, bogar miegymas van itt egyebkent. Este lattam mosomedvet par meterre az ablaktol. Lattam egy un. oposszum-ot is. Nem tudom ez magyar szo e ra, de a szotar ezt adta ki. Angolul: possum.
Ezt a szitakotot a kocsibol halasztam ki, meg elt...

Az ozek gyakoriak a kornyeken. Ez a kert vegeben volt vasarnap reggel:




Reggel felfedeztem az ebedlo ablaka elott kiakasztott madareteto fe'lese'get. Vadpiros muanyag tarto amiben valami folyadek van. Na ez felkeltette az erdeklodesemet... Mint megtudtam, kolibrik jonnek az etetohoz inni cukros vizet!! Eloszor nem akartam elhinni, de rovid idon belul belattam, hogy nem vicceltek. Apro kis madarkak jottek-mentek villamgyorsan.... Hihetetlen volt latni oket. Megallnak a levegoben!! Lenyeg, hogy a piros szinre jonnek es a cukros vizet szeretik. Egesz reggel ezt bamultam. Keszitettem is par kepet de nem lettek valami jok. A fiuk szinesek, a lany madarak szurkek.




Mondtak, hogy vegyunk mi is piros etetot es rakjak bele cukros vizet es majd jon a madar. Na, gondoltam persze biztos jon majd mert meglatja ezer km-rol is a pirosat... hahaha. Persze nem hagyott nyugodni a gondolat, es meg aznap este elmentunk venni etetot. Bekevertem nekik a lottyot es kiraktam.... Masnap reggel ott volt ket kolibri!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Azt hittem hanyatt esem rogton. Azota is jarnak az etetore. Az egyik egy felenk madarka a masik meg egy kis malacka annyit eszik :-) Egyelore ugy tunik mintha ez a ketto lenne csak, de ki tudja, hisz mind hasonloan nez ki. Ezek egesz apro madarak. Amik Rob apjaeknal voltak azok kozepes termetuek voltak. Azt mondjak vannak nagyobb testuek is.

A kolibrikrol: a kolibri a legkisebb madarfajok egyike. Gyorsan csapkodo szarnyaikkal akar egyhelyben is tudnak maradni a levegoben. Ez az egyetlen madarfaj amely kepes hatrafele is repulni. Fajtatol fuggoen akar 12-90 szarnycsapast is tudnak masodpercenkent.

A kolibri viragok nektarjan el valamint szukseg eseten taplalekat kiegesziti bogarakkal es pokokkal is. Atlagos eletkoruk 3-5 ev, de elelhetnek akar 10 evig is.

No comments:

Post a Comment