Visit my photography website:

Visit my photography website: www.annagrovephotography.com

Tuesday, January 10, 2012

Robbantason jartam

Vasarnap hajnalok hajnalan keltem. Koran. Kegyetlen koran. Korabban mint egy atlagos munkanapon! Nalam ehhez nagyon komoly oknak kell lennie. Az ok mar kb ket hete foglalkoztatott es alig vartam hogy eljojjon a nagy nap...

Az MD Anderson Cancer Center egyik regebbi epuletet iteltek lebombazasra!!!! Foleg azert mert az alapzata helyenkent megsullyedt es a helyrehozasa tobbe kerult volna mint a lerombolas es ujjaepites egyutt.



Ket fenykepezovel felszerelkezve elindultam a medical center-be reggel 6:20-kor. Az allvanyt mar elozo heten behoztam es elrejtettem a tett szinhelyen (nem akartam tul feltuno lenni vasarnap). Nem voltam biztos abban, hogy be is jutok a kiszemelt helyre hisz tudtam a robbantas kozeli kornyek le van zarva, rendorok es biztonsagiak mindenfele. Az epulet amiben mi dolgozunk kozvetlenul a lerombolni keszulo epulettel szemkozt talalhato. Ergo - tiltott zona!!!

Az alabbi terkepen lathato lila csikozott epuletet robbantottak fel. A piros vonalon belul talalhato a tiltott zona. En a sargaval jelolt 14-es szamu epuletben voltam!
Mar a parkolasnal lattam nem lesz ez olyan egyszeru mint en azt elkepzeltem. Nem volt hely az epuletgarazsban (a kek 25-ossel jelolt epulet mogott van a garazsom). Ez azert volt mert a piros savon beluli garazsepuleteket lezartak igy mindenki a tobbiben probalt parkolni (erts: betegek es azok latogatoi, ill. azok akik dolgoznak hetvegen). Nagyon nehezen talaltam egy helyet, de vegul megiscsak szerencsem volt.

A fold alatti alagut labirintuson keresztul haladtam a kiszemelt 14-es epulet fele (ez mindig kb egy 10 perces seta a garazstol az irodaepuletemig). Kozben lattam par embert de nem biztonsagiakat. Minden kulonosebb konfrontacio nelkul eljutottam vegul az epuletbe valamint az otodik emelten levo laboratoriumba, ami pont a bombazando epuletre nez.

Ekkor meg egyebkent sotet volt es KOD!! Elovettem az elozo heten elrejtett fenykepezo allvanyt es felszereltem ra a nagy fenykepezot (Nikon D90). Vittem magammal egy masik pici digitalis gepet is a videozashoz. Azt az ablakparkanyra allitottam, majd vartam.... Ekkor kb 6:50 lehetett, a robbantast pontosan 7:52-re idozitettek. Volt meg egy oram. Szerencsere vittem magammal egy dobozos kolat es egy kisebb zsemlet amit elmajszoltam varakozas kozben. A kod nem nagyon javult sot 6:40 korul meg surubb lett. Persze ugyet sem vetettem ra, hisz ekkor mar alig birtam magammal. Minden beallitva, mar csak a robbantasra tudtam osszpontositani. 7:50..... 7:51 ...... Lenyomtam a kis gepen a gombot hogy kezdje a video venni mielott robbantanak. Hisz honnan is tudnam pontosan mikor indul az akcio? Nem fognak hangosan szamolni hogy 'es akkor harom, ketto, egy ... BUMMMM".....

Video megy, en meg a nagy gep mogott ugrasra varva.... mar barmelyik pillanatban robbanhat, szivem a torkomban dobog..... ekkor varatlanul SMS-t kapok.... na ne mar, most erre nincs idom!!  Azert egy pillanatra csak odanezek a telefonomra ami szinten a parkanyon fekszik.... meg jo, mert mint kiderul csuszik a  robbantas a kod miatt. Egyik kollegam volt olyan kedves hogy kuldott egy sms-t mert tudta hogy fotozom a dolgot es a neten olvasott a csuszasrol. Hat nem rendes?

Nagy csalodottan leallitom a videot. Robbantas elhalasztva kb 8:30-ig a kod miatt. Maszkalok es nyujtozom a laborban picit, de megprobalok nem menni semerre, nem akarom magamra felhivni a figyelmet. A laboratoriumunk hatalamas de en egy pici fulkeben vagyok, egyreszt azert hogy ne talaljanak ram, masreszt mert ott jobbak a fenyviszonyok. Az epulet ablakai kivulrol fenyvisszavero foliaval vannak bevonva igy ha rasut a nap vagy a villany akkor az visszaverodik. Fotozas szempontjabol nagyon nem jo. Ebben a kis szobaban viszont ha lekapcsolom a villanyt es lehuzom a reluxat akkor viszonylag turheto a dolog.

Mire eljon a 8:30 mar megint extazisban egek..... rakeszulok..... aztan megint semmi!!!!!!!!!!!!!!!!! Ujabb SMS a kollegatol hogy robbantas elhalasztva 9:30-ig. Na ne mar..... A kovetkezo egy ora ugyanugy telik el ahogy az elobbieket leirtam, plusz kisurranok a mosdoba. Szerencsere nem talalkozom biztonsagi emberekkel. Mar dogrovason vagyok mikor eljon a 9:30 .... es megy is a 9:30 robbantas nelkul. Pedig szerintem a kod mar nagyon szepen felszallt. Kollegatol nincs hir.... gondolom talan 10-kor robbantanak. Kozben mar jo ehes is vagyok es a karom, nyakam es vallam mar igencsak zsibbad az allando kukkolastol.

10 ora eljon es semmi, semmi, semmi ..... azaz 10.15-kor azt veszem eszre hogy a kis csapat akik eddig ott tettek vettek nem messze az epulettol beszall egy kis teherautoba es elhagyja a helyszint... Na gondoltam ma sem lesz mar ebbol semmi. Pedig mar kod sincs!!!! Ekkor SMS jon vegre miszerint 11:15-kor robbantanak. Na gondoltam a munkasok biztos elmentek addig is ebedelni..... atkutatom a hatimat valami kis maradek morzsaert. Talalok egy Fiber One szeletet!!!! Micsoda orom :-) Lassan majszolom hogy kitartson minel tovabb. Ekkor mar nagyon elgemberedem am es mar csak remelni tudom hogy ez meg ma valoban lezajlik es hogy nem hiaba keltem fel hajnalban vasarnap es ulok itt egy helyben negy es fel orat...

Kamerak megintcsak beallitva, elesre toltve varjak a nagy esemenyt. Az ablakparkanyon a kicsi videozashoz, gombnyomasra keszen, a nagy az allvanyon .... Meg 5 perc van hatra. Senki sincs a kornyeken. Siri csend honol....

11:15 lenyomom a gombot a videohoz.... beallok, a masik gep moge, ujjam a gombon, de semmi nem tortenik kint.... mi van mar? Aztan a dinamitok beindulnak.... eloszor csak hangosan puffognak, de nem latok semmit az epuleten. Felelmetes a dinamit hangja... de ami azutan jon igencsak meglepeteskent er. Tovabbi dinamitok robbanank de ekkor mar az epulet is kezd osszedolni. Ugyanekkor az epulet amiben en vagyok utemes rezgesbe kezd!!! Na ezzel abszolut nem szamoltam. Olyan erzes volt az egesz mintha foldrenges lenne. Nagyon felelmetes volt. Minden nagyon gyorsan tortenik. 15 masodperc alatt osszedol a hatalmas epulet es a oriasi porfellegek megtamadjak tobbek kozt az en epuletemet is.  A por egyebkent bejott az epuletembe is es nem volt kellemes szaga. Valoszinu azbesztos-os volt.... :-( A robbantas utan semmit sem lehetett latni sokaig a porfelhon kivul. Nagyon nagy teruletre kiterjedt. Idovel persze kezdett ritkulni... Jut eszembe valoszinu ezert ment el a csoport a teherautoval a kornyekrol es nem azert mert ehesek voltak... :-)

Eszembe jutott 9/11 es a World Trade Center ... ha ez az epulet ekkora port vert fel, akkor az a ket torony nem semmi lehetett! En bolond meg me'g szerettem volna kivulrol fotozni/videozni a dolgot. Komolyan mondom nem is gondoltam bele milyen komoly ez az egesz.

A neten bongeszve nem lattam egy videot vagy fotot sem amit ilyen kozelrol keszitettek volna mint ahol en voltam.... ez is mutatja milyen hulye vagyok es hogy egy fotoert mire nem vagyok kepes.

EZEN a foton lathato hogy hol voltam en a robbantashoz kepest. Az oreg magas feher epulet az amit felrobbantottak. En az utca masik oldalan voltam abban az bronzosan fenyes epuletben amire Texas Children's van irva feher betukkel. De nem ezen az oldalon voltam, hanem a feher magas epulettel szemkozti oldalon az otodik emeleten.

Mindenesetre hatalmas elmeny volt...

Ime egy foto az eppen dolo epuletrol...



Valamint egy un. timelapse video ami vegulis fotokbol van osszerakva (mint egyfajta mozgokep).


Aztan a video ami az ablakparkanyra allitott kis geppel keszult. Elore is bocs az ablak tukrozeseert, de azert szerintem igy is elvezetes. Hangot adjatok ra feltetlen!!!



ITT lathato hogy hogy ellepte a por a kornyeket es az epuletet amiben voltam...

A kepek a KODAKGALLERY-n slideshow formajaban is megnezhetok....

10 comments:

  1. Hát nem ebédelni mentek :)))))))))), de legalább leesett neked később!
    Amúgy gondolj arra, hogy ilyen fotókkal mennyit kaszálhatsz. A természetfotó-versenyek (méltó) győztesei is írták, hogy mínusz ezer fokban ott gebedtek egy-egy őzike előtt 3-4 órán át... ehhez képest "csak" éheztél és "csak" tiltott zónában tartózkodtál. A férjed mit szólt?
    De nagyon tetszik ez a post!

    ReplyDelete
  2. Ez jó lehetett! :-) Van kitartásod az biztos!

    ReplyDelete
  3. Már azt hittem, hogy kihagyod ezt a robbantást.Vasárnap történt, hétfőn meg jött a bejegyzés a frankfurti levesről.:-)))

    ReplyDelete
  4. Nagyon klassz! ugyes vagy! en is halalra izgultam volna magam azokkal a folytonos idokitolasokkal! :)

    ReplyDelete
  5. Zsuzsi: haha barcsak kaszalnek a fotokkal. tudod az a baj hogy mar ingyen is hozzajutnak fotokhoz a flickr segitsegevel igy fizetni senki sem akar... vagy legalabbis ritka.

    Christine, ribizli: koszi, valoban nagyon tuti volt az egesz. orulok hogy tetszik a felvetel.

    Sanyi: te merre vagy? Houston-ban? vagy ha nem akkor honnan tudtal a robbantasrol? a frankfurti leves azert elozte meg a robbantast mert mar sorban allt csak epp a recept hianyzott a publikalashoz :-) gyorsan befejeztem aztan elkuldtem .... majd pedig nekiveselkedtem a robbantasos post-nak :-)

    Erika: a tolodasok elegge idegesitoek voltak. masnap egyebkent tiszta izomlazam volt a hatamban, nyakamban, karomban :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. :) elhiszem, jo kis izom- es idegtorna lehetett! :) de azert megerte az izgalmakat! :) viszont nem semmi vagy, hogy bemereszkedtel oda! :) veszelyes is lehetett volna, a kamera is leesett a parkanyrol a rezgestol, ha jol lattam, ugye?

      Delete
    2. igen, leesett. oszinten megvallom amikor elkezdett az epulet amiben voltam rengeni igencsak a torkomba ugrott a szivem.

      Delete
  6. Szívemből beszélsz...Sajnos nem Houstonban vagyok, hanem Magyarországon, Százhalombattán élek.A robbantást azt hiszem valamelyik híradóban láttam.

    ReplyDelete
  7. nem semmi hogy leadtak otthon a hiradoban.....

    ReplyDelete