Visit my photography website:

Visit my photography website: www.annagrovephotography.com

Monday, January 9, 2012

Frankfurti leves + recept

Valamelyik nap frankfurti levest foztem. Szokas szerint (milyen szereny vagyok, nem?) nagyon finom lett. Ez az egyik a nagyon keves magyaros etelek kozul amit szoktam neha fozni. En mondjuk kelbimboval keszitem mert ugy (szerintem) egyszerubb...


FRANKFURTI LEVES KELBIMBOVAL

Hozzavalok 4 szemelyre:
4 Virsli vagy kolbasz felkarikazva
10-15 Kelbimbo felbevagva
2-3 nagyobb burgonya kockara vagva
Repa felkarikazva
1 ek Majoranna
1 Leveskocka vagy vegeta
Bors
So
1 kaveskanal Paprika
2 ek Liszt
Olaj
Tejfol

Elkeszitese:

A vizet feltesszuk foni leveskockaval egyutt, beletesszuk a felebe vagott kelbimbokat es marjorannaval es borssal fuszerezzuk. Fozzuk kb 5 percig majd a felkockazott burgonyat es a repat is hozzaadjuk. Amig fo, a felkarikazott virslik mindket oldalat olajon megpiritjuk, majd felretesszuk. Abban az olajban amiben a virsli sult paprikas rantast keszitunk (dolt betus resz lent targyalja a rantast) aprora vagott (vagy reszelt) hagymaval. A levest a rantassal kb 10 percig forraljuk, addigra a kelbimbo, a burgonya es a repa is megpuhult mar. Vegul tejfolt teszunk bele es ekkor mar nem fozzuk tovabb.

Friss kenyerrel a legjobb!

Kaptam visszajelzest hogy a rantast elkesziteset is irjam le... az alabbi az en verziom:

Paprikas-hagymas rantas elkeszitese: kb ket evokanal olajat felforrositok majd beleteszem az aprora vagott (vagy reszelt) voroshagymat. Amikor a hagyma mar atlatszo es kisse pirosodik beleteszem a ket evokanal lisztet (ha tul folyos akkor teszek meg bele lisztet, ha tul szaraz akkor olajat). Osszekeverem es keverem kb fel percig, lenyeg hogy ne egjen le. Ekkor leveszem a tuzrol picit, es beleszorom a paprikat. Osszekeverem mar a tuzon, de csak par masodpercig (amig a lisztes massza egyenletes piros szinte nem kap) hiszen ha a paprika megeg akkor keseru lesz a leves. Ezutan megint leveszem a tuzrol es felontom vagy egy kis vizzel vagy a levesbol meritek at levet. Az utobbit akkor szoktam hasznalni ha tul sok a levesle' es nem akarom mar boviteni plusz vizzel. A vizet es a lisztes masszat osszekeverem es adagolom a vizet hozza amig szep sima allagu nem lesz. Ekkor beleontom az egeszet a levesbe. Ha esetleg a rantas csomos maradt akkor azzal az egykaru robotgeppel szepen ki lehet javitani :-)


4 comments:

  1. Mi imádjuk. De én nem teszek bele répát, leveskockát/vegetát, lisztet és tejfölt. Illetve kelkáposztát használok hozzá. :)

    Igaz, én csak a paradicsomlevesbe teszek lisztet, a többibe sose. Ha sűríteni szeretném, akkor vagy teszek bele 1-2 fej apróra vágott hagymát, vagy leturmixolom a belefőzött zöldség egy részét.

    De ízlések és pofonok. :)

    ReplyDelete
  2. Hella: altalaban elfelejtek leveskockat venni igy egy vegetahoz hasonlo egyveleggel szoktam fuszerezni.

    ReplyDelete
  3. Kellett nekem reggel benézni... Most éhezem.

    ReplyDelete
  4. ribizli: csinalj este... tudom nagy szakacs vagy :-)))

    ReplyDelete