Visit my photography website:

Visit my photography website: www.annagrovephotography.com

Thursday, April 14, 2011

Jogositvany

Mult ev majusaban mikor New York City-bol idekoltoztunk Laurel-be egyfajta kultursokkot kaptam. Ami tartott egesz sokaig... Legfontosabb dolog ami egybol szembetuno volt, hogy itt auto nelkul nem tudsz menni sehova. Ezert elso dolgom volt, hogy megszerezzem a jogsit. Aztan a pofon akkor csattant csak igazan, amikor kiderult, hogy miutan a kresz vizsgan atmegyek meg 9 honapig csak tanulo jogsit kapok, ami azt jelentette, hogy Rob-nak mellettem kellett ulni valahanyszor en ultem a volan moge. Na, gondoltam a szabadsagnak, fuggetlensegnek ezzel annyi minimum egy evre. Mindegy, kresz vizsga megvolt aztan a 9 honap marciusban vegul csak letelt, de epp akkor valtottam autot. Igy rahuztam meg vagy 4 hetet hogy szokjam az uj kocsit. Vegul kertem egy idopontot aprilis 14-re. A vizsga harom reszbol allt (nem tudom a hivatalos magyar meghatarozast, de kerul irom):

  1. ket ut menten parkolo auto koze beparkolni hatramenetben 3 percen belul

  2. parkoloban ket auto koze jobbrol hatramenetben beallni 3 percen belul

  3. varosban vezetes
Az elso kettot hibatlanul oldottam meg, a varosban vezetesnel aprobb hibaim voltak mint peldaul 2-szer atleptem a sebesseghatart 1 egyseggel, valamint ketszer csak egy kezzel fogtam a kormanyt mert epp a szemuvegemet vagy a hajamat kellett igazitanom :-) Mondta a vizsgaztato, hogy nagyon jol vezetek es Rob-nak termeszetesen dagadt a melle hisz o tanitott!
Itt mar kezemben az uj - de meg mindig ideiglenes - jogsi.



Azt hiszem egy ev mulva kapok vegleges jogsit ha nem kapok szabalysertesert pontot.



A sikeres vizsga utan elmentunk a kedvenc ettermembe (P.F. Chang's) ebedelni Annapolis-ban, ahol egy finom ebed utan az alabbi kedvenc desszertemet tomtem 'ketpofara' :-)




Delutan az uj lakashoz mentunk alairni a szerzodest... errol a kovetkezo beirastban irok.



13 comments:

  1. Gratulalok!

    Rosszmajuan megjegyzem, ha koltoztok Texasba, akkor megint vizsgazhatsz :)

    ReplyDelete
  2. Szerintem nem kell vizsgaznom megint csak mert masik allamban elunk. Csak be kell menni a dmv-be es megkerni a helyi jogsit.

    Ket het mulva koltozunk virginiaba.... Utana ha az ajanlat amit houstonbol kapok megfelelo akkor szept 1-vel mennenk Houston-ba. De egyebkent nem sok kedvem van odakoltozni...

    ReplyDelete
  3. Gratula! Új kocsihoz új jogsi dukál. :D

    ReplyDelete
  4. Ügyi vagy! Kevesebb para, ne feledd

    ReplyDelete
  5. Látod, neked C jogsid van, nekem meg csak B :)

    Milyen fura, hogy csak egy kicsit költöztök odébb, és máris másik állam. Hanyadik lakásod ez odakint?

    ReplyDelete
  6. Most találtam Rád, örömmel olvasom majd a soraidat ezután. Más államba költözéshez nem kell újra vizsgázni szerencsére. A P.F. Chang's-et meg kipróbáljuk:)

    ReplyDelete
  7. Nuca: legy udvozolve a blogon :-) orulok hogy ramtalaltal. Te honnan irsz? A P.F. Chang's-ben minden nagyon nagyon finom am. En mar fuggo vagyok... A Kong Pao Chicken (az eros paprika nelkul) nagyon jo. Es a desszertek a shot glass-ban egyszeruen kihagyhatatlanok. Az en kedvencem a cheese cake malnaontettel (de csak az ami a poharkaban jon, nem a szeletelt). Probald ki!

    ReplyDelete
  8. Zsuzsi: vegulis nem olyan fura szerintem... csak vedd ugy mintha pl egyik hatarmenti varosbol a masikba koltozni de a regi mondjuk Mo teruleten van az uj meg Ausztria teruleten.

    Az teny hogy eleg sokszor koltozom, de itt ez nem annyira ritka. A nyolc ev alatt itt laktam:
    1. Staten Island, New York
    2. Sunnysided, New York
    3. Long Island City, New York
    4. Astoria, New York
    5. Laurel, Maryland
    6. Arlington, Virginia (ide megyunk most)
    7. Houston, Texas (talan szeptember 1-tol)

    Jo kis lista :-)

    ReplyDelete
  9. Ugylegyen!
    Nekunk minden allamvaltaskor kellett helyi kreszbol vizsgazni, igaz, az nagyon egyszeru volt.

    ReplyDelete
  10. Kansasből. Köszi a tippeket:) talán holnap akad rá alkalom, hogy kipróbáljuk a helyet. Ha nem bánod kilinkellek nálam.

    ReplyDelete
  11. persze nyugodtan. en is teged akkor ha nem gond :-)

    ReplyDelete
  12. ja es majd ird meg hogy tetszett az etterem, ha eljuttok oda holnap.

    ReplyDelete